Sammanfattning av veckan

Dagarna börjar flyta ihop nu. Riktigt semester lunk. Men för min egen del har jag behov av att hålla isär dagarna. Det känns som att de blir fler på något sätt. Ett sätt att hålla kvar ögonblicket lite längre istället för att låta dem flyta samman till ett difust minne.

Så söndag anlände vi. Konstaterade att jag inte kom in på toaletten, försökte byta rum men det var fullt. Lyckades trixa lite så det funkade i lilla badrummet.
Vi gick en promenad längst vattnet åt lite lunch och gick sedan och handlade middag.

Måndag. Har jag inget minne av. Men vi åt tonfisk till middag.

Tisdag tittade vi på några andra rum men konstaterade att det var lika bra/illa som där vi är. Vi gick en sväng längst vattnet och lade oss sedan på solterrassen uppe på taket. Vännen kokade blåmusslor till middag. Fantastiskt gott med vitt vin, grädde, persilja, vitlök och musslor såklart.

Onsdagen var samma lika. Promenader, solterrassen och inhandling av middag. Denna middagen bestod av en kanin. Helskumt - vännen A åt kanin som barn och vi tänkte att det vore kul att testa. Väl i butiken så fanns det bara hela kaniner så vi bad dem stycka upp den, rensa bort alla inälvor osv. Huvudet fick vi dock med för då hade vi kastat så mycket annat så vi slängde det när vi kom hem istället.

Hon kokade det med kryddor, lök, ris och lite öl. Väldigt likt kyckling men kompaktare, mörare och lite nötigt i smaken tyckte jag.

Torsdag är marknadsdag här så vi gick dit. Lagom vid andra ståndet öppnade sig himlen och efter 30 minuters tryckande under presenningen kastade vi oss ut i regnet och begav oss hem. Jag tog ett ångande varmt bad och lagom till jag kom upp var det strålande sol. Upp på taket och njöt av de sista strålarna. Efter det blev det en strandpromenad och middag som bestod av andra halvan av kaninen.

Fredagen spenderade vi i Los Cristianos. Vi shoppade på Zara, Mango, Stradivarius och lite andra lokala butiker. Sen på vägen hem köpte vi med oss lite pasta som vi åt med langostinos.

Lördagen gick vi till marknaden igen. Promenerade runt lite längst stranden. Åt mat, spelade lite spel, handlade tapas som vi gjorde iordning hemma. Satt och pratade till  kl 1 på natten trots att vi var supertrötta men det var A:s sista dag så vi ville inte riktigt att dan skulle ta slut.

Söndagen då. Vi åt frukost, vännen checkade in, vilket man gör på hotellet, ner till vattnet en timme. Hittade dessa skumma filurer.
Hemma sa vi hejdå och sen började det regna. Jag tittade på film och sen kom moster som flugit ner för att vara med oss andra veckan. Kvällspromenad, paella och sen Äkta människor på SVTWorld.

Måndag. Idag är det måndag. Det är blött och lite svalare. Vi läser, tittar på det som går via svtplay och väntar på nästa dag.